De beautybranche is ‘booming’. In de loop der jaren kwamen er steeds meer nieuwe merken en bijzondere producten op de markt, terwijl influencers via social media kanalen kleurrijke make-up looks deelden. Helaas heeft onze liefde voor beauty ook een keerzijde. Mensen, dieren en de natuur worden hier het slachtoffer van. Gelukkig kan het ook anders, zoals het Britse merk PHB bewijst.

Mens en natuur voor winst

Het merk PHB staat voor ‘pure, handmade en British’. Het is de creatie van de zorgvuldig en gepassioneerde entrepreneur Rose Brown. Het merk gelooft dat de cosmeticabranche flink moet veranderen en zich meer op 100% natuurlijke en ethisch verantwoorde bronnen moet richten. Hoe dat precies in zijn werk gaat, laat PHB zien.

Met de hand gemaakt

De productie van het familiebedrijf PHB bevindt zich in het zuiden van Engeland. Hier worden alle huid-, haar- en lichaamsverzorgingsproducten met de hand gemengd, verpakt en voorzien van etiketten. De make-up van PHB wordt door een zusterbedrijf in Canada geproduceerd. Op deze locatie werkt een team van experten die continue bezig zijn met het formuleren van 100% natuurlijke en vegan cosmetica. Beide faciliteiten zijn niet alleen getest en gecertificeerd aan de hand van de hoogste internationale normen, maar ook door onafhankelijke instanties zoals The Vegan Society, Cruelty Free International en PETA.

Ethisch

Bij het winnen van grondstoffen, zoals mineralen, worden mensen regelmatig uitgebuit. Voor het verkrijgen van het ingrediënt mica worden kinderen gebruikt, die onder levensgevaarlijke omstandigheden moeten werken in mijnen. PHB vindt het daardoor belangrijk om ingrediënten op een ethische wijze te verkrijgen. Het merk werkt samen met een mijn waar kinderarbeid verboden is en waarvan de eigenaar financiële ondersteuning aan scholen verleent. Zo zorgen ze ervoor dat de mijnarbeiders op een eerlijke manier behandeld worden. 

Natuurlijk

PHB gelooft erin dat de natuur ons alles geeft dat we nodig hebben en ze voelen zich verantwoordelijk voor het welzijn van dieren en het milieu. Alle producten zijn dan ook vegan, dierproefvrij en ze zijn vrij van schadelijke, synthetische chemicaliën. Daarnaast zijn de meeste verpakkingen tot 100% recyclebaar om het milieu zo min mogelijk te belasten.

20% gaat naar goede doelen

PHB is ervan overtuigd dat bedrijven het welzijn van de gemeenschap moeten ondersteunen. Om die reden doneert het merk 20% van de winst aan goede doelen, die het leven van mensen en dieren verbeteren. Het merk heeft ook een eigen goed doel, namelijk ‘The OneLove Foundation’. Met de aankoop van PHB producten kies je niet alleen voor natuurlijke en ethische cosmetica voor jezelf, maar ook voor het welzijn van anderen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *